Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zwangere vrouwen op bezoek

Anna
16 jaar geleden

Ik heb net een zeer aparte droom gehad, ik werd wakker met een gevoel dat deze droom veel te betekenen heeft.
Het was een korte, maar wel intensieve droom met vele gebeurtenissen en symbolen (denk ik).
Wat ik me kan herinneren, mijn dochter en ik waren in een oude huis van mijn oma (bijna 1 jaar geleden overleden, nooit veel contact met elkaar gehad, eigenlijk geen of nauwelijks). En in dit huis was een beetje rommelig. Omdat daar niet zo goed tegen kan, en ook omdat ik die 'locatie' zo vreemd vond, voelde me heel onrustig van binnen. Ik zat op iemand te wachten of zoiets. Mijn oma kwam in dit droom niet voor. En toen hoorde ik iemand fluiten, zo uitdagend, eng. Ik heb uit mijn verleden zeer slechte ervaring met iemand die dat ook op zo`n manier deed. Daarom ging ik door het raam kijken wie dat was, maar buiten was een beetje donker, mistig. Ik rende snel naar het andere raam en zag iemand lopen, maar er was een hek buiten en toen die persoon deze hek al bijna voorbij was, stop - geen geluiden en geen mens meer. Andere huis, weet niet wat voor een, onbekend dus. Wel een huis met verschillende verdiepingen, want het droom begon al op het eerste. En ik weet het zeker, dit huis was van mij, mijn huis. En er gebeurde iets wat dus zo enorme indruk om me had: er kwamen drie vrouwen bij ons (ik en mijn dochter) op bezoek. Drie gezonde, mooie, goed uitziende vrouwen. Alle drie waren hoog ZWANGER, met ronde, duidelijk zichtbare buiken onder hun kleding. En ze kwamen omdat ze me ooit hebben beloofd om me te bezoeken, om me weer te zien. Ik had een beetje gemengde gevoelens. Ik heb zelf een verstandelijk en lichamelijk gehandicapte dochter van bijna negen jaar oud. Ik voed haar alleen op en ik had vaak zware momenten gehad, geef ik eerlijk toe. Daarom heb ik me ook voorgenomen om nooit meer kinderen te hebben, ben zelfs al een abortus ondergaan omdat ik zo bang was om nog zo`n kind te krijgen. Maar afgelopen zaterdag bij een echte medium geweest (jeetje, wat bijzonder was dat). Zij geeft me gezegd dat ik nog een kind zult krijgen, een gezonde jongen, maar goed, misschien was het al die eentje die ik weg heb laten halen?
En nu dus die drie zwangere vrouwen, lachend, vrolijk... Wie weet wat dat zou kunnen betekenen? Kan nergens vinden.
Nog even over de afloop van mijn droom: ik stond naast een slijterij in Polen (ben Pools van oorsprong, nu negen jaar in Nederland). Ik stond daar in mijn mooie witte mantel, ik voelde me goed en volgens mij, zat ik ook goed uit, dat gevoel had ik in iedere geval. En toen kwam een oude, dronken man naar me toe, zwerver, denk ik. Hij zei: mevrouw, mag ik u wat vragen? wat vindt u van mijn conditie? en wat zou zo`n erotische contact met u kosten? Ik wist niet wat ik moest zeggen, hij kwam heel dicht bij me en had steeds (was wel dronken, dus onduidelijk) over dat erotische contact. Ik probeerde me te verdedigen, maar wist niet hoe. Van zo`n man in een hoed. Zijn compagnon kwam uit de winkel en had ook zo hoed op. Beide mannen waren wat oud, vies en dronken. En ik daar in mijn mooiste jas aan! Ik ben geen 'dame', dat zeker niet, maar toch wel komisch als ik daaraan terug denk. En ik had inderdaad meerdere malen relaties gehad met mannen ouder dan twintig, vijfentwintig jaar ouder dan ik, maar goed, deze man uit mijn droom, hij was gewoon vervelend. We kregen wel een beetje ruzie en hij begon aan mij te trekken, op te pakken, vast grijpen, noem maar op. Maar hij kon me niet aan! Zo`n klein meisje dat ik ben (niet eens 50 kg)! Hij worstelde, probeerde op verschillende manieren, maar het lukte hem gewoon niet...
Zo, einde van mijn droom. Wie weet dus over die drie zwangere vrouwen, da's heel belangrijk, dat weet ik zeker!
Al vast bedankt voor uw reactie/aanwijzing.
Mvg

lidewij
16 jaar geleden

hallo anna

wat ik weet : is dat als over zwangere vrouwen droom en als je ben zelf niet zwanger dat het over :

nieuwe ontwikkeling gaat dat kan gaan over eigen persoonlijkheid ,nieuwe ideeen nieuw begin van iets.
en als je over dochter droom : verspiegelt de relatie van jullie in echt.

angezien over 3 vrouwen droom kan in meervoud zijn.

als ideeen heb doe er wat mee .

het fluiten is tevens vewerking en signaal dat moet luisteren.
raam staan voor Als je droomt dat je uit het raam kijkt, staat dit symbool voor je blik op het leven, je bewustzijn, je standpunt en je intuitie. Je zou kunnen meimeren over een beslissing en bent op zoek naar begeleiding. Of het kan zijn dat je de grote boze wereld in moet gaan om het leven volledig te ervaren. Als je in het raam kijkt, dan is deze droom een aanwijzing dat je bezig bent met je ziel te onderzoeken of zelfreflectie

ik kan niet zeggen of je nog kind krijgen.
maar wel dat naar eigen ideen ingevingen moet luisteren.
en dat dromen luisteren.
dat is watikdoor krijg.

als nog vragen heb mail gerust.

vriendelijke groeten.

natuurgeneeskundige therapeut en droomanalist

lidewij

MyAnna
16 jaar geleden

Beste Liedewij,

Bedankt voor je reactie, ik heb heel lang geen berichten gehad dus was het een beetje vergeten. Echter deze droom 'spookt' af en toe nog steeds door mijn hoofd. Dank je wel.

En wat bedoel je met 'natuurgeneeskundige therapeut en droomanalist'? Kun je mensen echt helpen? En hoe doe je dat? Heb altijd veel respect voor mensen die dat in iedere geval proberen, begrijp je? Maar dan 'echt', zonder eigen belangen en volgens de natuurwetten (nou, een beetje 'goed gevoel' over jezelf is altijd oké, denk ik).

Groetjes,

A