Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wereldgenezer voor terminale ziekte (AIDS, kanker?)

Wing
15 jaar geleden

Ik heb de afgelopen paar dagen een doorlopende en terugkerende droom over mezelf dat ik een in staat was een terminale ziekte kon laten verdwijnen van zieke patienten door ze aan te raken en weg te nemen. Het was een liefdadige actie van mij en rijke mensen betaalden een redelijke som geld dat ik achterliet voor familie, vrienden en goede doelen. Het blijkt dat ik de ziekte op mezelf nam en mijn eigen gezondheid achteruit zou gaan. Maar ik was blij, gelukkig en had elke keer een lach op mijn gezicht. Afgelopen nacht overleed ik in het ziekenhuis in een afgesloten ruimte vredig en rustig, na afscheid van familie, vrienden en onbekende mensen. Ik lachtte toen ik overleed.

Ik wil graag weten wat het idee erachter is, want ik krijg vaker incidentele dromen met vreemde onderwerpen.

Alvast bedankt!

15 jaar geleden

Geachte Wing,
Jouw droom moet je niet letterlijk nemen maar ik zie dingen die mijn interesse wekken en zou graag willen weten over welke onderwerpen je dan nog meer droom.
Verder zou ik graag willen weten of je hooggevoelig bent ( je voelt aan als iemand blij is of verdrietig of je voelt dingen van te voren aan ).
Ik vraag die dingen om een juiste betekenis van jou droom te kunnen geven.

Dennis PD

Wing
15 jaar geleden

Beste Dennis,

Bedankt voor jouw reactie!

Deze droom uitte overigens een emotie van mij uit, want er kwamen blijkbaar tranen uit.

Ik heb weleens vaker het gevoel inderdaad dat ik bepaalde dingen van tevoren aanvoel, maar of ik ook kan aanvoelen of iemand blij of verdrietig is weet ik niet zeker (ik denk zelf meer dat ik het van iemands gezicht kan lezen namelijk). Dromen die ik toendertijd vaker had waren dromen zoals een déjà-vu dat ik ooit in een droom heb meegemaakt. Datzelfde situatie kom ik dan plotseling exact hetzelfde tegen en zie ik het letterlijk gebeuren. Vaak zijn het kleine dingen en geen ernstige dingen. Deze dromen komen nu wel minder voor.

Ik heb eerder ook een droom gehad dat ik op de metro wachtte in een plekd dat ik niet ken. Ik keek naar rechts en zag net een persoon tussen de metro in springen! Uit alle schrik keek ik snel linksom en was totaal verbaasd. Op het moment dat ik opnieuw keek stonden er veel mensen. Ik stapte snel in de metro en ik werd getroost door een aardige man. Ik trok veel op met hem en op het moment dat ik weer uitstapte kreeg ik het nieuws dat een belangrijk persoon van mij dus (ook) voor de metro was gesprongen.

Ik merk wel dat sinds een aantal jaren geleden de dromen vaker gaan over de dood. Ik weet wel dat dit de betekenis is dat ik een verandering onderga, maar toch raar dat ik dan telkens weer verander dan.

Ik ben wel erg benieuwd wat ze betekenen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Wing

15 jaar geleden

Beste Wing,
Gezien wat ik lees denk ik nog steeds dat je gevoelig bent in emotioneele zin.
waarschijnlijk raakt het je meer dan anderen als iemand ongelukkis of verdrietig is en dat je meer negatieve dan possitieve dingen ziet en/of meemaakt en dat je mischien negatief denkt over de toekomst vanwege een gevoel van machteloosheid.
Dromen over de dood kan meerderen betekenisen hebben waarvan het ondergaan van een veranderen het meest voorkomende is maar het kan ook wijzen op bijvoorbeeld depresiviteit en/of gevoel van onmacht.

groetjes
Dennis PD