Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wie kan me helpen met deze droom?!

roy snippe
15 jaar geleden

hallo,

Ik ben niet een enorm heftige dromer, maar als ik droom is het vaak nogal vervreemdend en zijn ze heel heftig. Ze blijven dan ook tijden in mn hoofd rond spoken.
Afgelopen nacht heb ik een heel bizarre droom gehad waarvan ik heel graag wil weten of iemand weet wat het betekend of iets dergelijks

Ik droomde dat ik snachts met een koffer aan een gracht in amsterdam stond. Aan de rand van de gracht stond een non naar mij te kijken, ze stond recht achter me. Op een gegeven moment ben ik allemaal kleren uit de koffer aan het halen, en dat blijken ook allemaal kleren te zijn die een non aan heeft. Ik probeer mij te verkleden als non, maar dat lukt niet en ik word steeds gefrustreerder daarover. Telkens zakken de kleren af, en ik probeer alles te doen om ze aan te laten. In de tussentijd kijkt die non mij aan, staat daar en zegt of doet niks.
Overal om mij heen liggen die kleren, met nog een heleboel troep erom heen, vooral zaken waarmee ik de kleren vast probeer te maken (vooral uitgebogen paperclips...tja)
Een vriendin van mij kom er ook nog in voor (ze is onlangs verhuist naar amsterdam, ik heb er ook gewoond btw) die niks doet en op een gegeven moment weg loopt.
Ik moet zo hard huilen dat het me allemaal niet lukt, en voel me zo gefrustreerd, ik zeg ook niks tegen de non, ze is er gewoon.
Op een gegeven moment raap ik heel snel alles bij elkaar, en stop het weer in de koffer...dat is dan ook het einde

Die kleren en de troep, daar zou ik zelf nog wel een betekenis aan kunnen geven...maar wat ik zo vreemd vind is de non en dat ik mij ook probeer te verkleden als een non...
Ik heb geen enkele binding met de kerk, behalve dat wat vrienden van mij christelijk zijn, en dat ik wel eens in een ver verleden met hun mee naar de kerk ben geweest....
Of zal die non niet zozeer symbool staan voor de kerk?

Wie kan me helpen?

Roy

toya
15 jaar geleden

volgens mij sta je onder druk fzo..
want de non bekijkt je en je wil zoals haar gekleed zijn om een reactie te krijgen ofzo..
dus je voelt groepsdruk? das wat ik er van denk, mja of da juist is.. da weet ik ni :p

bernard
15 jaar geleden

ZEER KLARE SYMBOLEN IN DIE DROOM VAN JOU
MAAR OM ZE TE ONTCIJFEREN? DA'S ANDERE KOEK
HEB EROVER NAGEDACHT en die non, ja

een non kan symbool staan voor verschillende dingen

het belangrijkste element in het symbool van de 'non' is ... de belofte! (naast gezag,kuisheid,vroomheid,soberheid)
het willen aandoen van die kleren betekent 'je belofte nakomen'; maar dat lukt je niet.
Dus volgens mij heb je een belofte gedaan,of wil je die nog doen zonder ze nagekomen te zijn of te kunnen nakomen.
Een paperclip dient inderdaad om iets vast te maken wat samen hoort,om het te vervolledigen? Jou ontbreekt ergens 'het gereedschap' om die belofte na te komen.
Eigenlijk zou ik nog wat info nodig hebben, maar volgens mij zit ik in de goede richting.
groetjes
Bernard

15 jaar geleden

Ik denkt dat je in die droom een identieit probeert te dragen van wat je eigenlijk niet bent,
en daarom ook niet die kleding past. Misschien dat je in je echte leven soms anders voor doet,
dan je werkelijk bent.

wees je zelf!

the dreamer

rugia
15 jaar geleden

MIJN DROOM W AS DAT IK EEN HANDBAGAGE IN ME HAND VAST HIELD EN DAT DE KLEDINGSTUKKEN TELKENS ERUIT VIEL TERWIJL IK BEZIG BEN MET DE ANDEREN DAT ERUIT VIEL WEER IN TE DRUKKEN

Lana
15 jaar geleden

Toevallig,
is dit een droom die over de hele wereld word gedroomt.
Maar ook in andere versie's
Zoals dat je in een trein zit, die niet stopt waar je wilt dat hij stopt.

Jou droom betekent dat het in je hoofd een chaos is,
je moet je hoofd is op orde brengen,
anders komt de droom zeker terug.

Het is niks ernstigs, maak je dus niet nog meer druk!

Bruud
15 jaar geleden

Je kunt je verklaring lezen in het woordenboek onder ~heilige~ dan wordt alles duidelijker. kleding dragen is het bedekken van je ware ik en zonder kleding kom je voor je werkelijke gevoelens en emoties uit.
groetjes Rudy

Anton
10 jaar geleden

Hallo,

Heb een paar dagen geleden een wat genante droom gehad. In mijn droom ontmoette ik twee Islamitische nonnen en die mochten niet aangeraakt worden door mannen. Maar ik deed dat toch, door met de vingers van mijn ene hand licht de schouder van één van de nonnen te raken. De aanraking was heel licht en meer symbolisch. Omdat ik het onzin vind dat een man een non niet zou mogen aanraken. Een derde non kwam er bij, maar dat was een katholieke non en zij wees mij terecht door mij in mijn gezicht te slaan. Hetgeen overigens geen pijn deed. Maar toen ging deze katholieke non met mij de sex bedrijven. Het was volkomen haar initiatief en ik gaf ook geen enkele aanleiding hiertoe.

Ik heb echt geen flauw idee wat deze droom meventueel zou kunnen betekenen. Ben wel razend benieuwd. En ik hoop dat iemand dit leest en mij een betrouwbare uitleg kan geven.

Alvast bedankt,
Anton