Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

vreemde droom met veel details

rob
15 jaar geleden

hallo,

mijn naam is rob en ik heb bu al een aantal keren dezelfde droom gehad, altijd in verschillende periodes en er zitten zoveel details in die apart een betekenis hebben dat ik graag zou willen weten of de combinatie iets te betekenen heeft.

mijn droom begint altijd in een kamer met mensen die ik niet ken tot het moment waarop ik een bekende zie, meestal mijn broertje. hierna vraagt hij me of ik hem kan helpen, ik heb zelf geen controle in deze droom ookal weet ik zelf dat ik aan het dromen ben. in dit geval ging ik met mijn broeder en een aantal van de onbekenden me naar een bos, en hier aangekomen begint mijn broertje een grote, veelvertakte eik of beuk om te zagen. zodra deze omlicht besluiten we om een korte pauze te gaan houden. we stappen in een klein open wagen en beginnen te rijden, voornamelijk tussen akkers en in de verte zie ik een zeer groot gebouw opdoemen. dan rijden we een tunnel in, zonder licht en vol bochten, ik weet niet hoelang dit duurt maar ik heb in deze tunnel een aantal maal mijn hoofd gestoten zonder pijn etc. aan het eind van de tunnel bevind zich een glijbaan die we met wagen en al afdalen. eenmaal beneden aangekomen drinken we samen iets en begint het tweede deel van mijn droom.

ik zit weer in een vreemde kamer met tegenover me een bleeke vrouw van ongerveer 30-35 jaar oud die ik totaal niet ken. ze verteld me dat het spookt in dit huis, en dan zie ik weer het huis op afstand dat ik eerder heb gezien alleen nu word er bij wijze van spreken op ingezoomd ik zie een groot aantal deuren en ok een vestibule overkoepeld door een groot raam. hierna bevind ik mij weer in de kamer en de vrouw die nog steeds tegenover me zit zegt :"ze proberen me bang te maken kijk eens achter je" en als ik me omdraai beginnen verschillende voorwerpen in de kamer te draaien en worden er ook verschillende dingen gegooid. als alle voorwerpen in de kamer bewegen begint deel drie van de droom.

ik bevind me in de vestibule die ik eerder beschreef dicht onder het dak, voor me staat een man die ik niet ken hij neemt een aanloop en springt dwars door een van de vele ramen waardoor een geelachtich licht naarbinnenkomt. zodra de man het raam raakt zie ik een zwarte wolk en vliegt er buiten een groep kraaien weg. er is geen gebroken glas of wat dan ook te zien. dan zie ik weer dezelfde man staan en deze gooit 4 speelkaarten, de schoppen 2 ruiten 8 en twee dichte kaarten recht naar de ruit waar hij net doorheen sprong. dan vertraagd alees en zie ik heel duidelijk de schoppen twee zodra deze het raam raakt en dan weer de kraaien die wegvliegen, weer is er geen spoor van gebroken glas nog van de kaarten. dit blijft zich dan herhalen tot ik wakker word.

wie kan me helpen om dit te verklaren want ik ken veel van de symbolen en heb ze ook vaker gezien alleen dan in andere omstandigheden waar ik hier niet verder op in zal gaan.